At vælge en sind-skurrende navn for din virksomhed

At vælge en sind-skurrende navn for din virksomhed…

En af de mest vigtige ting din nye virksomhed behov er et navn. Dit firmanavn vil ofte være det allerførste dine gæster ser, og det første indtryk du gør på enhver potentielle kunder.

Bestræbe sig på at vælge et navn, der siger noget om dig og din virksomhed, som mennesker i din målgruppe vil huske nemt. Hvis navnet fremmaner en let hjemkaldt mentale billede, så meget desto bedre! Dette kan især være tilfældet på World Wide Web, hvor konkurrencen er hård, og du virkelig ikke bank på nogen bookmarking jeres arbejdsplads eller føje det til hendes eller hans favorit liste.

I den daglige mursten og mørtel verden er en god grundlæggende idé simpelthen bruge dit efternavn efterfulgt af hvad du gør. Eksempelvis Smiths plæneklipper salg og reparation eller Jones’ varme og luft er egnet. De er også nemme at huske. Du kan også overveje at udvide navn ved at tilføje den by hvor virksomheden ligger. For eksempel kan du bruge Smiths St. Louis plæneklipper salg og reparation.

En anden avenue tankegang kunne være at forlade ud af din personlige navn helt, og simpelthen blive Tulsa varme og luft. Dette gør du lyder som det første valg lokalt, og vil gøre det nemt for dig at målrette dine potentielle lokale kunder. Men hvis du er i en virksomhed med masser af konkurrence, være sikker på at tjekke med de rette myndigheder i din by, Amt eller stat for at sikre, at navnet ikke allerede er registreret til en andens virksomhed.

Hvis du planlægger en internet-forretning, eller forbereder sig på at sætte en eksisterende virksomhed online, bør du overveje at placere det faktiske navn på dit produkt eller service i URL (webadresse) selv om der er forskellige fra dine sædvanlige firmanavn. For eksempel, hvis du sælger cookies, ønsker du din webadresse til at være noget lignende www.cookies.com. Hvis dette navn er allerede i brug, skal du overveje www.fabulouscookies.com eller noget andet relevant for dit produkt. Dette er meget vigtigt, fordi mange søgemaskiner vil tildele merværdi eller vægt når ranking dit websted for nogen søger efter dit produkt eller din tjeneste!

Hvis du gonna være en business-to-business-udbyder eller kreditor, kan du overveje en mere corporate klingende navn. Tænker på et ord for at beskrive din virksomhed, og derefter tilføje ordet “Consulting.” Jeg ved, folk er trætte af konsulenter, men det vil alligevel arbejde bedre med business to business debitorer og kreditorer.

Hvis du forfølge en selv trendy marked, kan du overveje at vælge en mindre formelle navn. For eksempel kan du navngive din virksomhed efter et dyr, og inkorporere dette dyr i dit logo. Hvis du ikke har et stort markedsføringsbudget, er et logo en glimrende måde at komme i gang branding din virksomhed. Være sikker på at have dit logo, professionelt designede. Det vil blive dit offentlige ansigt! Branding kan være utrolig vigtigt for din fremtidige succes. For eksempel ser på regering medarbejdere Insurance Company – GEICO. GEICO udnytter denne søde klingende gecko for stort set alle sine reklamer nu. Hvad kan du huske, når du tænker på bil forsikring? Nå, kan du også tænke på Allstate. Er du i gode hænder? Ja, en iørefaldende, opsigtsvækkende sætning er også en glimrende måde at identificere din virksomhed til offentligheden!

Du kan også anvende en meget kort navn eller akronym. Tag to eller tre ord, der beskriver din virksomhed, og forkorte dem for at oprette et nyt ord eller akronym. Så ender du med IHOP (International House of Pancakes) eller IBM (International Business Machines) eller P & G (Procter & Gamble)… Dette er en fantastisk måde at udtrykke, hvad virksomheden gør uden at nogen har svært ved at huske dit firmanavn. Endnu bedre, det gør for en stor, let at huske, og nemt at skrive URL-adresse (webadresse).

Uundgåeligt, for nogle virksomheder at finde en god pasform bliver næsten umuligt. I så fald vil du bare nødt til at spille med kombinationer af ord, indtil du kommer op med et navn, der lyder rigtigt og passer til din virksomhed. Hvis du gør det godt nok, vil det være helt entydigt til din virksomhed. I virkeligheden, er det ikke sådan en dårlig idé!

En anden ting du kan prøve vil en eller to af de websteder, der viser dig de aktuelle nøgle ord, sætninger, der søges efter i din produktserie eller felt. Du kunne også google nogle passende nøgleordene, og tjekke resultatsiderne for ideer.

Caveat – uanset navn, du vælger, opfinde, eller beslutte, skal være 1) let at huske 2) nemt at udtale, 3) let til type og 3) let at stave. Også, som tidligere nævnt, forsikre, at ingen andre har en forudgående krav på dit nye navn. Gøre det, før du gør noget reklame eller logo designarbejde. Du bestemt ønsker ikke at designe og bygge et websted omkring en andens navn!

Det er en god idé at bounce din planlagte navnet off et par andre mennesker for at sikre det virkelig er passende. En god måde at gøre dette er at skrive en note i passende Internetnyhedsgrupper, eller i en business orienterede online forum.

Endelig, efter du har foretaget et valg, søvn på det i et par dage for at være helt sikker på det er det rigtige valg. Nogle gange et par dage gør en stor forskel i din tankegang og din opfattelse.

Denne artikel blev udarbejdet af Walter Boyd, administrerende direktør for, en indbygget online hjem virksomhed tjener internet iværksættere siden juli 1995. Nogen kan kopiere og genoptrykke denne artikel, så længe denne ressource box er inkluderet, og foretages der ingen ændringer til indholdet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.